تبلیغات
دست نوشته های جوینده - چالش طراحی سرویس 4 - بهترین سیستم پرداخت اینترنتی
دست نوشته های جوینده
بهترین تلاش برای بهترین بودن,, خوش آمدید,, ممنون میشم من رو در جریان نظراتتون قرار بدید. :)
img img img img
درباره سایت
مشاهده مطالب سایت

درباره سایت

درباره ما

محسن الهامیان، مدیر فروشگاه علم بازار ElmBazar.com هستم و در زمینه های علمی (نجوم) فعالیت دارم. من کار گروهی رو خیلی دوست دارم و سعی می کنم که یکی از بهترین اعضای تیم باشم. سعی می کنم خلاق باشم و کارهایی رو انجام بدم که به پیشرفت خودم، دوستانم، بشریت و آینده کمک کنه!
img img img img
سخن روز
بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست.
‐ حضرت علی علیه‌السلام
خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان.
‐ دکتر علی شریعتی
آدمی ساخته‌ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می‌اندیشیده است.
‐ مترلینگ

امکانات سایت

مطالب سایت

img img img
یکشنبه 13 مهر 1393 ساعت 10:27 ب.ظ
مطابق اونچه که در پست قبلی برای شما گفتم، قرار شد که در روال چالش، نوشته‌هایی رو در مورد تجربه‌هام، نتیجه بررسی‌هام، تصمیماتم و علتشون و ... برای شما بگم.

همونطور که قبلا متوجه شدید، یکی از موارد مورد بررسی ما در فاز مطالعاتی، روش انتخابی ما برای پرداخت وجه توسط مشتریان بود.

پیش از این و در سیستم تست فروشگاه، ما مبالغ کالاها رو از طریق واریز به کارت از مشتریان دریافت می‌کردیم که همونطور که انتظار میرفت، مشکلاتی رو ایجاد می‌کرد. مشکلاتی مثل عدم اعتماد مشتریان، از دست دادن مشتریان کم‌حوصله‌تر و کم‌انگیزه‌تر، مدیریت پرداخت‌ها و ...

پس از تصمیم گروه برای سرمایه‌گذاری بر روی کار و طراحی سیستمی حرفه‌ای برای فروشگاه، تمامی مشاوران و اعضای تیم برنامه‌نویسی، بر لزوم اضافه شدن سیستمی برای پرداخت اینترنتی تاکید کردند. در ادامه، نتیجه بررسی‌ها و انتخاب نهایی من برای این موضوع رو مشاهده می‌کنید.



برای بررسی گزینه‌های موجود، یکی یکی اونها رو در اینجا نام می برم و مزایا و ضعف هاشون رو متناسب با وضعیت سیستم خودمون عنوان می کنم:

1. همکاری با یک NGO: سازمان‌های مردم نهاد یا همون NGOها سیستم‌هایی مردمی هستند که مطابق قوانین از پرداخت مالیات معاف شدند. سازمان مردم نهاد انتخابی ما برای این منظور، موسسه علوم آسمان مهر بود که همخوانی لازم با فعالیت‌های ما رو هم داشت و از طرفی هم از اونجایی که سمتی در اونجا دارم (هیات موسس هستم و تا همین چند وقت پیش هم مدیرعاملش بودم)، انتظار همکاری خوبی با تیم فعلیش میرفت.
مزایا: معاف از مالیات، به وجود نیامدن مشکلات احتمالی برای ثبت سریع شرکت، زحمت کم، کمک شدن به آسمان مهر با پرداخت درصدی از سود در ازای فراهم کردن معافی از مالیات
معایب: ایجاد مشکلات اداری احتمالی در مورد رابطه‌ی ایجاد شده، ایجاد تضاد بین گروههای فعال آسمان مهر و فروشگاه در مورد مسائل مالی، تاخیر در برداشت وجه از حساب آسمان مهر (با توجه به دو صاحبه بودن حساب و نداشتن کارت برای برداشت از عابر بانک!)


2. ثبت شرکت
مزایا: ایجاد هویت حقوقی و اعتبار بیشتر در مقابل مشتریان و شرکا
معایب: 6% مالیات، مشکلات احتمالی در ثبت سریع، زمان زیاد لازم تا ثبت شرکت، روال دشوار گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی از بانک

مزایا: معاف از مالیات
معایب: 1.9 تا 2.5 درصد کارمزد، تاخیر حداقل 8 ساعته تا چند روزه در تسویه حساب

مزایا: معاف از مالیات
معایب: تاخیر حداقل 3 ساعته تا یک روز کاری در تسویه حساب، 1.5 تا 2.5 درصد کارمزد + 3.000 تا 6.000 تومان به ازای هر پرداخت

مزایا: سیستم موبایلی و بدون نیاز به اینترنت، سهولت بیشتر، جذاب و نو
معایب: 1.5 تا 2.5 درصد کارمزد، تاخیر حداقل 3 ساعته تا یک روز کاری در تسویه حساب



در نهایت با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و نظر مشاوران و تیم برنامه‌نویسی، مقرر شد که دو گزینه پی لاین و فلای نت، به صورت همزمان مورد استفاده قرار بگیرند. علت این تصمیم اینها بود:

* سیستم فلای نت سیستمی نو، جذاب و ساده تر بود که برتریش نسبت به سایر رقبا کاملا مشهود بود.
* با وجود حضور فلای نت، برای جلب اعتماد مشتریان و آسودگی خاطر کسانی که مایل هستند با همون سیستم پرداخت اینترنتی مبتنی بر درگاه کار کنند، سیستم پی لاین با توجه به تعرفه‌های بهترش به عنوان روش پرداخت جانبی در نظر گرفته شد.
* یکی دیگه از دلایل انتخاب پی لاین هم این بود که تیم مدیریتی اون همون تیم مدیریتی فلای نت بود و در حقیقت این تعاملات ما در این مسیر رو هموارتر می کرد.



نکته
در استفاده از پرداخت اینترنتی مبتنی بر دریافت درصد و هزینه برای کارمزد، ما یک محدودیت داشتیم.
یکی از مزیت‌های برتری ما نسبت به فروشگاه‌های اصلی، علاوه بر مشاوره، تخفیف بالایی بود که به مشتریانمون ارائه میدیم. تخفیف ما به طور معمول در حداقل شرایط 3% هست و در این شرایط متقبل شدن یک هزینه 1.5 تا 2.5 درصدی برای کارمزد درگاه پرداخت اینترنتی سرویس‌های موجود، معقول و مقرون‌به‌صرفه نبود.
اما مقرر شد از اونجایی که مشتریان خواهان تخفیف به هر حال برای مشخص شدن و به توافق رسیدن میزان تخفیفشون، با مشاوران فروشگاه تماس خواهند گرفت، مشاوران در این مورد به اونها گوشزد بشند که در صورت درخواست تخفیف، می‌بایست مبلغ رو به صورت مستقیم کارت به کارت کنند و در غیر این صورت جهت انجام پرداخت مطمئن، بایستی از خیر تخفیف بگذرند.



نظر شما در مورد بررسی بالا و انتخاب نهایی چی هست؟
جایی از این اطلاعات غلطه؟ ممنون میشیم در این مورد ما رو راهنمایی کنید.
نظرات
ارسال نظر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
img